Brev:
Spisekrise igen
24. oktober 2011
Alder:
7 mdr.
Spisekrise igen
Hej Helen
Tak for dit svar ang. søvn- og spise krise. Jeg fulgte dit råd og indførte faste spise og sove tider og det gik godt de første par dage. Nu er Alexander længere vågen og sover længere. Spiste ok, men nu for et par dage siden er han igen holdt op med at spise.
Han græder hver gang han bliver sat i sin højstol og jeg giver ham savlesmæk på. Jeg prøvede at tage ham på mit skød og det gik nogelunde. Varede dog ikke lang tid:-( nu, når han ser skeen nærme sig hans mund, bliver han hysterisk og så slutter spisning uden at rigtig have begyndt.
Jeg læste et sted om babyer der springer hurtigt grød/mos stadie over og begynder med små hapser/fingermad. Tænkte at Alexander var en af dem, så prøvede med små rugbrøds hapser/bjælker med levepostej på. Niks, selve rugbrød kan han godt lide at gumle på, men små hapser med postej på bliver mast og spredt over det hele :-/
I lørdags den 24 oktober var vi hos farmor, hun holdt sin fødselsdag for familien. Der var Alexander helt ude af sig selv. Ville ikke spise, lege, kun være hos mig elle sin far. Og han jamrede meget, fik røde kinder (som om lussingesyge) Vi troede alle at tænder var på vej, men niks. Intet. Og siden der jamrer han stadig og spiser intet, på nær banan/jorbær mos, og vil fortsat være på armen/underholdes. Mosen kan han godt lide , nok fordi den er sød og kold, dejlig for de ømme gummer...
Skal huske at sige at Alexander var forkølet og sov dårligt 2-3 nætter hvor han ikke kunne få vejret og jeg blev nødt til at tage ham ind i vores seng. Det var et par dage før den 24.
Kan du hjælpe mig med at finde ud af havd der er i vejen? Bør jeg være bekymret for hans manglende appetit? Er det tænder? Han får ikke bryst så hyppigt om natten mere, måske 1-2 gange, så jeg kan ikke sige at han bliver fydt op med mælk og det er det der gør at han ikke er sulten. Generelt synes jeg ikke han dier meget hos mig nu...
Min svigermor (mor til 3 børn:-)) siger at de kan få de der appetit spring nogle gange, hvor de vokser og spiser meget og andre gange "holder igen med maden" Mon det er Alexanders tilfælde?
Håber du har bud på hvad der sker, for jeg er virkelig på bar bund...
Med venlig hilsen
Natasha
Jeg er virkelig på b