Spisekrise igen

24. oktober 2011

Alder:
7 mdr.

Spisekrise igen

Hej Helen

Tak for dit svar ang. søvn- og spise krise. Jeg fulgte dit råd og indførte faste spise og sove tider og det gik godt de første par dage. Nu er Alexander længere vågen og sover længere. Spiste ok, men nu for et par dage siden er han igen holdt op med at spise.

Han græder hver gang han bliver sat i sin højstol og jeg giver ham savlesmæk på. Jeg prøvede at tage ham på mit skød og det gik nogelunde. Varede dog ikke lang tid:-( nu, når han ser skeen nærme sig hans mund, bliver han hysterisk og så slutter spisning uden at rigtig have begyndt.

Jeg læste et sted om babyer der springer hurtigt grød/mos stadie over og begynder med små hapser/fingermad. Tænkte at Alexander var en af dem, så prøvede med små rugbrøds hapser/bjælker med levepostej på. Niks, selve rugbrød kan han godt lide at gumle på, men små hapser med postej på bliver mast og spredt over det hele :-/

I lørdags den 24 oktober var vi hos farmor, hun holdt sin fødselsdag for familien. Der var Alexander helt ude af sig selv. Ville ikke spise, lege, kun være hos mig elle sin far. Og han jamrede meget, fik røde kinder (som om ...

Annonce

... lussingesyge) Vi troede alle at tænder var på vej, men niks. Intet. Og siden der jamrer han stadig og spiser intet, på nær banan/jorbær mos, og vil fortsat være på armen/underholdes. Mosen kan han godt lide , nok fordi den er sød og kold, dejlig for de ømme gummer...

Skal huske at sige at Alexander var forkølet og sov dårligt 2-3 nætter hvor han ikke kunne få vejret og jeg blev nødt til at tage ham ind i vores seng. Det var et par dage før den 24.

Kan du hjælpe mig med at finde ud af havd der er i vejen? Bør jeg være bekymret for hans manglende appetit? Er det tænder? Han får ikke bryst så hyppigt om natten mere, måske 1-2 gange, så jeg kan ikke sige at han bliver fydt op med mælk og det er det der gør at han ikke er sulten. Generelt synes jeg ikke han dier meget hos mig nu...

Min svigermor (mor til 3 børn:-)) siger at de kan få de der appetit spring nogle gange, hvor de vokser og spiser meget og andre gange "holder igen med maden" Mon det er Alexanders tilfælde?

Håber du har bud på hvad der sker, for jeg er virkelig på bar bund...

Med venlig hilsen

Natasha

Jeg er virkelig på b

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor